Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave

Artikel 1   Definities
Artikel 2  Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 Toepasselijkheid
Artikel 4  Het aanbod
Artikel 5  De overeenkomst
Artikel 6  Herroepingsrecht
Artikel 7  Kosten in geval van herroeping
Artikel 8  Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9  De prijs
Artikel 10 Conformiteit en garantie
Artikel 11  Levering en uitvoering
Artikel 12 Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 Betaling
Artikel 14 Klachtenregeling
Artikel 15 Geschillen
Artikel 16 Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de Stichting De Fakkel Eindhoven;
    3. Dag: kalenderdag;
    4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
    5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of Stichting De Fakkel Eindhoven in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
    6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de Stichting De Fakkel Eindhoven ter beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht.
    8. Stichting De Fakkel Eindhoven: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt; in het geval van De Fakkel Eindhoven de stichting De Fakkel Eindhoven
    9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de Stichting De Fakkel Eindhoven/stichting georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Stichting De Fakkel Eindhoven/stichting gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
    11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de Stichting De Fakkel Eindhoven.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Stichting De Fakkel Eindhoven

Adres: Schootsestraat 134, 5616 RH Eindhoven
Telefoonnummer: 040-2527813
E-mailadres: ln.ne1714131957vohdn1714131957ielek1714131957kafed1714131957@ofni1714131957
KvK-nummer: 17094806
Btw-identificatienummer: 804826535B01

Artikel 3 – Toepasselijkheid

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de Stichting De Fakkel Eindhoven en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen Stichting De Fakkel Eindhoven en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de Stichting De Fakkel Eindhoven zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
    5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
    6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
    7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod is vrijblijvend. De Stichting De Fakkel Eindhoven is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan te passen.
    3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de Stichting De Fakkel Eindhoven gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de Stichting De Fakkel Eindhoven niet.
    4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
    5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Stichting De Fakkel Eindhoven kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten. 
    6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
      • de prijs inclusief belastingen;
      • de eventuele kosten van verzending;
      • de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
      • het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
      • de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
      • de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de Stichting De Fakkel Eindhoven de prijs garandeert;
      • de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
      • of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
      • de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
      • de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
      • de gedragscodes waaraan de Stichting De Fakkel Eindhoven zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; 
      • de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de Stichting De Fakkel Eindhoven onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Stichting De Fakkel Eindhoven is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de Stichting De Fakkel Eindhoven passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de Stichting De Fakkel Eindhoven daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De Stichting De Fakkel Eindhoven kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de Stichting De Fakkel Eindhoven op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De Stichting De Fakkel Eindhoven zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
      1. het bezoekadres van de vestiging van de Stichting De Fakkel Eindhoven waar de consument met klachten terecht kan;
      2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
      3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
      4. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de Stichting De Fakkel Eindhoven deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
      5. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

    1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of bezorging bij een pakketpunt.
    2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de Stichting De Fakkel Eindhoven retourneren, conform de door de Stichting De Fakkel Eindhoven verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 3 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de Stichting De Fakkel Eindhoven. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels e-mail. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 11 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
    4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de Stichting De Fakkel Eindhoven heeft teruggezonden, is de koop een feit. 
    5. Verzend- of bezorgkosten van het te retourneren artikel komen voor rekening van de koper en worden niet vergoed door Stichting De Fakkel Eindhoven.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

    1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
    2. Het product dient in dezelfde staat te worden geretourneerd als het ontvangen is. Dit betekent dat het opnieuw ter verkoop kan worden aangeboden.
    3. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de Stichting De Fakkel Eindhoven dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terugontvangen is door de webwinkelier. Terugbetaling zal geschieden via dezelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
    4. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
    5. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de Stichting De Fakkel Eindhoven niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

    1. De volgende goederen en artikelen worden uitgesloten van het herroepingsrecht:

       

      • die speciaal voor de consument  en dus op aanvraag worden besteld. 
      • die door de Stichting De Fakkel Eindhoven tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
      • die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
      • die door hun aard (bijvoorbeeld grootte of kwetsbaarheid) niet kunnen worden teruggezonden;
      • die snel kunnen bederven of verouderen;
      • waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de Stichting De Fakkel Eindhoven geen invloed heeft;
      • voor losse kranten en tijdschriften;
      • voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
      • voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
      • tweedehandsboeken.

    De Stichting De Fakkel Eindhoven kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de Stichting De Fakkel Eindhoven dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Artikel 9 – De prijs

    1. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw en exclusief reële verzendkosten. 
    2. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de Stichting De Fakkel Eindhoven niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren. 
    3. Indien de prijzen voor de aangeboden producten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, is de consument gerechtigd de bestelling te annuleren. Stichting De Fakkel Eindhoven zal de consument hiervan op de hoogte stellen en deze de gelegenheid geven de bestelling te annuleren.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

    1. De Stichting De Fakkel Eindhoven staat ervoor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. 
    2. Een door de Stichting De Fakkel Eindhoven, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de Stichting De Fakkel Eindhoven kan doen gelden.
    3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na levering aan de Stichting De Fakkel Eindhoven schriftelijk, via e-mail te worden gemeld. Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend. De kosten die hiertoe gemaakt worden zijn voor rekening van de consument. 
    4. De garantietermijn van de Stichting De Fakkel Eindhoven komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De Stichting De Fakkel Eindhoven is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.
    5. De garantie geldt niet indien:
      • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
      • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de Stichting De Fakkel Eindhoven en/of op de verpakking behandeld zijn;
      • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen. 

Artikel 11 – Levering en uitvoering

    1. De Stichting De Fakkel Eindhoven zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres (huisadres of pakketpunt) dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. 
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. 
    4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
    5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de Stichting De Fakkel Eindhoven dit z.s.m. laten weten aan de consument. 
    6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de Stichting De Fakkel Eindhoven tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de Stichting De Fakkel Eindhoven bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
    7. De consument heeft de verplichting om bij aflevering van de producten te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient deze per direct doch in ieder geval binnen drie dagen na aflevering dit via e-mail te melden aan Stichting De Fakkel Eindhoven.

Artikel 12 – Betaling

    1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur. 
    2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de Stichting De Fakkel Eindhoven te melden.
    3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de Stichting De Fakkel Eindhoven behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 13 – Klachtenregeling

    1. De Stichting De Fakkel Eindhoven beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 1 maand volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de Stichting De Fakkel Eindhoven, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
    3. Bij de Stichting De Fakkel Eindhoven ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de Stichting De Fakkel Eindhoven binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
    5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de Stichting De Fakkel Eindhoven. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
    6. Een klacht schort de verplichtingen van de Stichting De Fakkel Eindhoven niet op, tenzij de Stichting De Fakkel Eindhoven schriftelijk anders aangeeft.
    7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de Stichting De Fakkel Eindhoven, zal de Stichting De Fakkel Eindhoven naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Artikel 14 – Geschillen

    1. Op overeenkomsten tussen de Stichting De Fakkel Eindhoven en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
    2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.